Cara Mulakan Bisnes Burger

Tengok perniaga yang buat bisnes burger ni seronok jer. lebih-lebih lagi tengok orang-orang muda yang berniaga, memang terbaik la. Kadang-kadang aku terfikir gak, nape la aku takut nak berniaga, buat bisnes burger pun ok.. MASYUK tau.. hehe.
Cara Mulakan Bisnes Burger
Dan angan-angan tu tetap ada dihati ini..kihkih..

Boleh dikatakan aku antara pengemar burger, kalau kedai burger tu menepati selera aku, boleh katakan dalam seminggu 2 atau 3 kali gak aku pergi. Macam gerai burger bersebelahan dengan rumah aku. "Aku pernah tanya dia berapa kau dapat semalaman".. "okey ke buat BISNES BURGER ni..

Ada la dalam 300 hingga 500 biji semalaman. Kan okey tu.. Syok lagi dapat tengok awek-awek cute datang beli..

Jie bukalah seorang yang pandai tentang bisnes-bienes ni. Ini hanyalah panduan untuk memulakan bisnes burger, yang meminati bisnes tersebut.

Cuma macam mana nak memulakan bisnes burger ni dengan betul..

Inilah salah-satu perniagaan yang tidak memerlukan modal besar,  tak memerlukan kepakaran yang tinggi serta tidak akan mengganggu waktu bekerja sepenuh-masa anda jika anda seorang pekerja makan gaji di sektor Kerajaan atau Swasta.

Barangkali anda minat untuk berniaga burger, tetapi.. pelbagai permasalahan dan kemusykilan yang buatkan anda terhenti seketika untuk mulakan perniagaan burger. Adakah ini yang buatkan anda pening kepala memikirkannya.

  1. Macam mana nak bermula dan apakah LANGKAH PERTAMA yang perlu anda lakukan untuk memulakan bisnes burger dengan betul dan lumayan
  2. Anda sebelum ni tiada ilmu untuk berniaga terutama sekali berniaga burger. Anda sendiri sedar, apa-apa mesti dimulakan dengan ilmu terlebih dahulu jika ingin memulakan sebarang perniagaan
  3. Untung ke bisnes burger ni? Ada orang kata untung kecil. Tapi bagaimana nak tingkatkan keuntungan daripada bisnes burger ini?
  4. Berapa modal yang perlu dilaburkan untuk permulaan? Apakah terdapat cara dan teknik untuk mengurangkan kos?

Sudah, kini anda dah tak perlu nak pening-pening lagi fikirkan segala permasalahan di atas ...

Segala persoalan di atas bakal dijawab untuk anda ...

Berminat? Terus klik banner yang aku berikan dibawah ni. Semoga dapat berikan korang panduan untuk memulakan bisnes burger dan berjaya dengannya.


Subscribe to receive free email updates:

15 Responses to "Cara Mulakan Bisnes Burger"

  1. Kakak nak cerita panjang sikit sebagai peransang. Driver lori tempat kakak ni gajinya cuma RM2300/- anak tiga isteri tak kerja. Tapi mereka bijak. Isteri dia tiap hari buat karipap dan nasi lemak masuk bekas transparent tu tiap pagi hantar restoran cina. Laku sebab org cina suka nasi lemak dia. Pandai kan

    Driver kakak ni malam dia jual burger. Dulu memula satu malam dia cuma dpt 50-70 ringgit aje. Tapi masuk tahun ke dua dia boleh dapat 300-400 sebulan. Sekarang ni dia boleh dapat 2000-3000 sebulan. Tapi dah ada seorang pembantu dan isterinya juga kadang-kadang. Lokasi cantik tempat tumpuan org dan sedap. SO jgn takut org sekarang ramai yg malas masak, nak senang beli burger. Boleh cuba tapi jgn tinggalkan kerja. Buat malam aje..

    BalasPadam
  2. Bisnes yg lumayan burger ni kan.. thanks sharing Jie.. :)

    BalasPadam
  3. Wah.. Lumayan ni..

    BalasPadam
  4. Yang penting usaha tanpa berputus asa. :)

    BalasPadam
  5. Kena menuntut ilmu yang betul sebelum memulakan bisnes burger ni. Kena tahu lokasi yang sesuai untuk buat bisnes burger. Burger yang dihasilkan pula mestilah sedap barulah berjaya dalam bisnes burger

    BalasPadam
  6. Dulu ada juga buat bisnes jual burger tetapi tak berjaya. Kurang sambutan, tak tahulah sebab apa. Mungkinyang kita buatkan tak sedap kot?

    Apapun tahniah kepada sesiapa yang ingin memulakan bisnes jual burger. Sekurang-kurangnya dapat juga jana iocome sampingan.

    Jom kunjungi entri saya: Pengalaman Bersama ONEXOX.

    BalasPadam
  7. Pada sesiapa yg part time tu,,, jgn abaikan kerja utama,,, kerana Gaji anda di bayar utk berkerja,, jgn curi masa bekerja untuk tidur atau beli barang niaga,, atau balik cepat coz nak niaga,, takut tak berkat nanti...fikir fikir kan lah...

    BalasPadam
  8. bisnis burger memang bisnis yg cukup menjajnjikan ........

    BalasPadam
  9. Bagus ada cara macam ni. Boleh nak cuba juga.

    BalasPadam
  10. hmm kena konsider gak la tuk bukak kedai burger.. tapi, aku ni dah la hantu burger, silap-silap burger tu aku bukan buat tuk customer, but tuk diri sendiri

    BalasPadam