Cara Mulakan Kerja Dari Rumah Dengan iLancee

Cara Mulakan Kerja Dari Rumah Dengan iLancee. iLancee ? Dulu, macam pernah dengar namanya. Tak salah kami, ia sebuah laman web yang menyediakan servis kepada mereka yang memerlukan perkhidmatannya. Contoh membina laman web. Selain itu, jika anda anda sebarang kelebihan, anda juga boleh menyediakan servis sendiri dengan mendaftar di iLancee..

Dari situ anda boleh buat duit secara online, siapa tak nak tambah pendapatan. Lebih-lebih lagi dapat lakukan kerja dari rumah sahaja. Dengan adanya intenet, komputer dan skill anda. Sudah boleh lakukan kerja atau servis yang diminta oleh pelanggan. Dari situ anda tidak perlu memikirkan belanja minyak kereta, makanan dan minuman..

Janji tugasan yang diberikan siap dalam tempoh yang ditetapkan. Jika anda jaga reputasi, In Sha Allah rezeki anda buat duit online semakin bertambah. Jika anda yang sedang membaca artikel ini ada skill-skill tertentu, boleh terus daftar di iLancee. Skill yang dimaksudkan seperti review, translator, edit template, doodle, bina web dan sebagainya..


Tentang iLancee Sebagai Kerja Dari Rumah


Kerja Dari Rumah Dengan iLancee

iLancee ialah salah satu tempat jual beli servis online yang dikendalikan oleh Serius Media Network (NS0139946-P). Sebelum ini, sudah dua kali web ini terpaksa ditutup kerana masalah yang dihadapi. Kini mereka bangkit kembali. Ia ditubuhkan untuk membantu usahawan-usahawan mikro dalam memulakan kerjaya atau bisnes tanpa modal. Dengan adanya skill anda dalam bina laman web, anda boleh tawarkan servis bina laman web..

Ada 2 atau 3 skill lagi bagus..

Anda jugak boleh menjual theme wordpress atau template blogspot walaupun bukan dari hasil anda sendiri. TAPI pastikan anda ada lesen developer yang membolehkan anda pasang theme tersebut di pelanggan-pelanggan anda. Bukan sebarangan orang yang boleh join iLancee, pihak mereka memang menjaga keselamatan pelanggannya..

Ada beberapa kategori servis dari iLancee, admin akan terangkan secara ringkas perkhidmatan terbabit. Ia seperti..

Blogspot

Anda mahir dalam setup blog ? Kalau mahir, dari sini ada boleh tawarkan servis kepada buyer untuk setup blog baru. Semua teknikal dalam blog anda setup cuma buyer hanya menghasilkan artikel sahaja..

Grafik Dan Design


Ini jarang orang yang mahir dalam photo editing profesional. Pastinya pengguna mahu gambar mereka seperti gambar perkahwinan mereka nampak cantik dan menarik. Di sini ada boleh tunjukkan skill anda..

Pemasaran

Ada ada blog tapi tak cukup masa nak blogworking. Di sini melalui iLancee, anda sebagai buyer boleh gunakan servis seller untuk blogworking, menaikkan trafik dan SEO blog anda..

Penulisan

Kita ambil contoh dari blogger Haikal. Beliau memberi servis menulis artikel dengan topik dari anda dengan harga yang berpatutan. Ada masanya ada kerja di luar bidang anda, ini masanya menggunakan servis mereka..

Anda pastinya tahu kepentingan blogworking, kan..

Website Dan Teknikal


Ada seller memberi servis ini. Menolong anda menjawab survey untuk anda dapat mendownload file atau sorfware. Contoh survey dari fileice..

Wordpress

Ada beberapa yang menawarkan servis dalam wordpress ini. Anda nak setup blog wordpress, tukar theme dan plugin awesome. Boleh menggunakan servis mereka di iLancee..

Anda boleh tengok sendiri di website mereka..

Kerja Dari Rumah Dengan iLancee



Kelebihan Kerja Dari Rumah Dengan iLancee

Kelebihan iLancee ini sudah semestinya anda dapat lakukan Kerja Dari Rumah. Selain itu anda tidak perlu bersusah payah promote servis sendiri. Melalui iLancee, pelanggan akan cari sendiri servis anda. Tapi nak lagi servis anda dikenali, seharusnya anda promosi di blog/web, FB page, forum dan banner anda sendiri..

Macam tu servis anda lagi awesome, kan..

Selain itu kelebihan laman web mereka..

  • Mengutamakan perkhidmatan kepada pelanggan
  • Daftar servis tanpa  menggunakan modal
  • Bayaran menggunakan transaksi online
  • Keselamatan tinggi
  • Boleh menggunakan kad kredit
  • Sebarang soalan akan dibalas secepat mungkin
  • Owner laman web orang tempatan, senang hendak berurusan
  • tidak menggunkan bahasa inggeris
  • Komunikasi selamat
  • Dan sebagainya..
Kepada pelanggan, anda jangan risau dengan masalah penipuan. iLancee menjaga kebajikan buyer-buyer (Pelanggan) mereka..

Konsep Jual Beli

Konsep iLancee gunakan Pay >> Hold >> Release. Jadi pelanggan boleh gunakan servis disini dengan selamat dan terbaik. Contoh pembayaran, anda dikenakan servis yang berharga RM70, anda buat pembayaran di iLancee. iLancee akan tolak RM10, dan membayar servis ahlinya RM60. Faham, kan..

Kerja Dari Rumah Dengan iLancee


Fungsi kepada Pengguna

Kerja Dari Rumah Dengan iLancee mempunyai 2 fungsi. Satu sebagai Buyer dan satu lagi sebagai Seller. Sebagai buyer anda boleh beli apa-apa servis dari iLancee, mereka akan terima pembayaran terlebih dahulu sebelum memberi kepada seller..

Manakala..

Sebagai seller, pastikan anda siapkan kerja terlebih dahulu mengikut tempoh yang dipersetujui oleh anda berdua. Selepas siap baru pihak iLancee akan melepaskan pembayaran kepada seller. Macam itu fungsi mereka, jadi anda susah nak kena tipu..

Contoh untuk buyer dan seller..

Bagaimana Untuk Menjual?
Langkah 1: Bina servis baru yang anda ingin tawakan.
Langkah 2: Kongsikan servis anda di laman sosial.
Langkah 3: Anda akan diberitahu jika ada seseorang tempah servis anda.
Langkah 4: Selepas anda siapkan kerja, kami akan lepaskan duit anda sebanyak 80%.
Langkah 5: Keluarkan melalui akaun bank anda.
Langkah 6: Enjoy duit anda.

Kerja Dari Rumah Dengan iLancee

Contoh
Admin(Seller) pro hasilkan header blog yang kreatif dan awesome, sampaikan siapa yang tengok admin hasilkan header pasti meleleh air liur..huhu. Selepas itu admin tawarkan servis atau iklan admin melalui google+..

Jika ada yang berminat dengan servis admin, mereka menggunakan servis admin dengan membayar melalui iLancee. Selepas admin siapkan header tersebut, baru pihak mereka melepaskan duit tersebut kepada admin..

Bagaimana Nak Membeli?
Langkah 1: Cari servis yang anda minat dan suka.
Langkah 2: Bayar guna FPX/Kad Kredit/Online Bankin.
Langkah 3: Lihat progrees kerja seller.
Langkah 4: Terima tempahan siap anda.
Langkah 5: Anda boleh meminta balik untuk betulkan yang mana silap.
Langkah 6: Berikan rating kepada kerja seller samaada baik atau tidak.

Contoh
Anda(Buyer) memerlukan logo untuk diletakkan di blog dan anda berkenan dengan servis yang ditawarkan oleh seller melalui iLancee. Web yang terkenal dengan Kerja Dari Rumah..

Anda pun buat tempahan dan bayar melalui iLancee. Anda boleh lihat proses yang dibuat oleh selller dan anda menerima tempahan yang sudah siap. Jika tidak puas hati, anda boleh meminta balik seller betulkan apa-apa yang tidak berkenan dihati..

Orang kata, wujudnya situasi win win antara seller dan buyer..

Penerangan secara ringkas Kerja Dari Rumah dengan iLancee dalam bentuk video youtube, melalui info ini akan membuat anda lebih faham apa itu iLancee, fungsi dan servis yang boleh dilakukan di web tersebut..




Anda pastinya sudah menonton, kan. Jangan lupa subscribe channel tersebut..huhu..


Mulakan Kerja Dari Rumah Dengan iLancee

Istilah yang digunakan dalam web iLancee

Mula-mula admin melawati web ini, admin pun tidak berapa faham istilah yang pihak mereka gunakan. Tapi istilah itu dijawab melalui Privasi Polisi mereka, antara perkataan yang digunakan..

Seller > Pengguna yang menjual servis di iLancee
Buyer > Pengguna yang membeli servis di iLancee

mJob  > mJob adalah singkatan daripada microjob iaitu servis yang dijual di laman ini

Servis Kerja Dari Rumah Dengan iLancee

Selepas daftar, anda boleh tawarkan servis di iLancee. Contoh servis yang ditawarkan dan disediakan. Antaranya ialah..

  • Logo
  • Banner iklan
  • Cover ebook
  • Fhotoshop editing
  • Kad bisnes
  • Adwords
  • Facebook ads
  • Like fanpage
  • Artikel blog
  • Ayat iklan
  • Servis bina website
  • Servis bini miniside
  • Wordpress plugin
  • Dan sebagainya

Memang banyak tawaran servis yang terdapat di laman web mereka. Pilih samada anda nak jadi buyer atau seller..

Terma Dan Syarat iLancee

Setiap laman web yang memberikan perkhidmatan seperti Buat Duit Online Dari Rumah, pastinya ada terma dan syarat yang harus anda ikuti. Biasanya la, ibarat anda masuk rumah orang, kena ada adab, kan. Begitu jugak disini..

  • Anda tidak boleh bertukar-tukar maklumat melalui chat. Jika diketahui oleh pihak iLance, akaun anda akan di BAN. Jadi berhati-hati.
  • Umur akaun yang ingin ditutup mesti melebihi sebulan dari tarikh daftar.
  • Segala pembayaran dari buyer akan diterima oleh pihak iLancee dulu, selepas kerja disiapkan baru pembayaran akan dibuat pada seller.
  • Cas setiap transaksi adalah 20%. Ini bermakna, jika harga servis seller RM70, kami akan bayar kepada seller RM60 dan RM10 adalah hak milik kami.
Anda boleh ke laman web mereka untuk keterangan lebih lanjut. Apa lagi, anda ada kemahiran tertentu. Boleh terus mendaftar.. 


Klik Sini >> Daftar iLancee..

Dan..


Apa yang menarik, iLancee mensasarkan target dari empat buat negara UTAMA seperti Malaysia, Singapura, Brunei Dan Indonesia. Nampak, dari situ target jualan mereka akan diperluaskan. Anda sebagai Seller akan dapat keuntungannya. Jadi, cepat-cepat daftar kerja dari rumah dengan ilancee..


Contest Dengan Keyword "Kerja Dari Rumah Dengan iLancee"


Kerja Dari Rumah Dengan iLancee

Apa lagi, peluang anda untuk menambah pendapatan dengan kebanyakkan kerjanya dilakukan secara online. Dan diharap info tentang ilancee dapat membantu anda terus sukses..

Jumpa lagi..


Contest iLancee ini telah dianjurkan oleh ahmadFaiz.com dan ditaja oleh SM Creative Studio,Semanis KurmaBina Blog SendiriBest AutoresponderPanduan Bisnes EbookBuat Duit Blog,Best HostingAffiliate MalaysiaPoslaju TrackingInfobiz FB AdsBinMuhammadSeri Nian BloggerHiburan SabahTop Seo FriendlySentiasa Panas
Contest ini ada ketogari komen terbanyak untuk dimenangi. Jika anda sudah membaca artikel ini, bantu admin dengan meninggalkan komen dibawah..

Sekian..

Terima kasih membaca artikel Cara Mulakan Kerja Dari Rumah Dengan iLancee..

Subscribe to receive free email updates:

43 Responses to "Cara Mulakan Kerja Dari Rumah Dengan iLancee"

  1. Assalamualaikum....Perghhh padat info artikel post ni...Anyway good luck.. :)

    BalasPadam
    Balasan
    1. wslam..semoga kita berdua bertuah dlm contest kerja dari rumah dengan iLancee ni..huhu

      Padam
  2. Menarik ni.. thanks sharing Jie :)

    BalasPadam
    Balasan
    1. sama3 bro khir..siapa nak menambah pendapatan boleh la join kerja dari rumah dengan iLancee..

      Padam
  3. wah gud luck tuan ;-) memang padat isinya..meh le ramai2 subscribe owner video tu hehehe

    BalasPadam
    Balasan
    1. gud luck jgk tuan..ooo dlm duit ada channel youtube ea..

      Padam
  4. Oh macam tu.. terima kasih atas terangkan secara terperinci.. makin banyak cara boleh buat duit secara online dan sambilan sekarangkan? antara nak dengan tak nak je.. :-)

    BalasPadam
    Balasan
    1. Btul tu..makin byk peluang buat duit online..nk dgn xnak jh..

      Padam
  5. good luck suka sangat saya aritkel ni

    BalasPadam
  6. kalau ada kemahiran molek benar berdaftar dengan ilancee ni...gud luck jie :-)

    BalasPadam
  7. Semoga iLancee akan terus maju kehadapan..Good luck jie..

    BalasPadam
    Balasan
    1. Semoga demo pun bertuah dgn contest iLancee ni..huhu

      Padam
  8. mcm best je.. kena cuba nty.. :D nice info bro.. :D

    p/s : hi... sy dh follow blog comel awk ni.. hope awk sudila juga follow blog baru sy ye dan tinggalkan komen seikhlas hati.. :D ty..

    Kenapa Allah Ciptakan Neraka?

    BalasPadam
  9. Emm..mcm tu ilancee beroperasi..tgh fikir nk tawarkan servis apa dlm web tu..

    BalasPadam
  10. Bro..xde ke cara nk daftar ilancee ni..

    BalasPadam
    Balasan
    1. Adeh..klu smpat aku bt tutor daftar ilancee ni..

      Padam
  11. oi Ada jgk laman web kerja dari rumah..boleh cuba ni..

    BalasPadam
  12. macam best je. nak try la hehe

    BalasPadam
  13. Menarik... nanti teman cuba dig more info pasal nie....

    BalasPadam
  14. wah menarik sangat ilancee boleh cuba nanti

    BalasPadam
  15. Nice sharing, penerangan jelas, padat. Semoga berjaya.

    BalasPadam
    Balasan
    1. Haha..peluang terbaik utk jie belajar seo..tu join contest ni..

      Padam
  16. Nice sharing, penerangan jelas, padat. Semoga berjaya.

    BalasPadam
  17. Semoga bertuah dalam contest iLancee ya :)

    BalasPadam
  18. Kakak ni Jie masa baca ni macam waaahhh... nak buatlah tapi bila dah buat kerja yg lain memang tak terbuat pun.

    BalasPadam
  19. sangat praktikal perkongsian ni.

    BalasPadam
    Balasan
    1. yup..bila entry contest kena detail kak..huhu

      Padam