Pengurus Manchester United Bersara

Assalaimualaikum ..





Kredit google

Pergurus paling lama kelab manshecter united, Alex Fergusan akan bersara pada tahun ni.. Salah satu pergurus paling cemerlang.. Banyak piala dimenangi di bawah pimpinan dia.. Kelab disegani di eropah dan mempunyai berjuta-juta peminat diseluruh dunia.. Sedikit info tentang beliau..

Sir Alexander Chapman Ferguson CBE (lahir 31 Disember 1941 di Govan, Glasgow) ialah seorang pengurus dan bekas pemain bola sepak berasal dari Scotland. Beliau kini menjadi pengurus Manchester United sejak 1986. Beliau telah memenangi lebih banyak trofi daripada pengurus lain dalam sejarah bola sepak Inggeris.

 Dalam 22 tahun kerjayanya bersama United, Ferguson adalah pengurus kedua yang paling lama menguruskan United selepas Sir Matt Busby, dan pada ketika ini, beliau merupakan pengurus yang paling lama menguruskan sebuah pasukan di antara semua pengurus dalam Liga Perdana Inggeris. Sepanjang tempoh itu, Ferguson telah memenangi banyak anugerah dan rekod, termasuk memenangi anugerah Pengurus Terbaik Tahunan terbanyak dalam sejarah bola sepak Inggeris.


Kredit pada wikipedia.. 

Subscribe to receive free email updates:

0 Response to "Pengurus Manchester United Bersara"

Catat Ulasan