Hitam, Putih Dan Simple

Assalamualaikum..
Hitam, Putih Dan Simple

Hitam, putih dan simple memang pilihan aku..huhu.


Lelaki ni, sinonimnya, kalau suka pada sesuatu benda atau barang. Akan tertarik pada yang simple simple. Warna pulak biasanya akan pilih hitam atau putih, Tak dinafikan ramai yang suka caler caler lain. Bagi aku kalau warna tersebut dibuat sebagai header memang nampak awesome dan cool..hehe. Kali ni header blog aku bertukar lagi, tema kali ini ialah Hitam, Putih Dan Simple..huhu. Tema la sangat..

Biasanya kalau header simple simple dan caler pun tak banyak, loading blog pun tak lama tapi bergantung gak pada kelajuan intenet korang semua. Template pun ubah sikit sikit, nak kasi sepadan dengan header. Baru Hitam, Putih Dan Simple..hihi. Sedikit tip simple untuk orang baru macam aku untuk lajukan loading blog..

Tip simple nak ringankan loading blog

  • Elakkan lebih dari 3 caler.
  • Elakkan pakai widget yang banyak dan tak penting.
  • Background sebaik baiknya caler putih dan tulisan caler hitam.

Ini je sedikit tip yang aku tahu, tu pun belajar dengan otai otai. Header bertukar pun sebab dapat hadiah yang tidak disangka sangka dari Kak Kathy. Perubahan dari header sebelum ni..
Hitam, Putih Dan Simple

Header sebelum ini..


Header sebelum ni pun simple tapi bercampur caler sikit, dibuat oleh blogger madrasah kehidupan. Emm, kan bagus kalau aku hebat dan kreatif design header ni, boleh gak buat duit, masyuk2..kihkih..

Bagi korang yang free takde buat apa, boleh la ushar ushar iklan dengan klik link kat bawah. Kan sekarang musim piala dunia..


Terima kasih pada Kak Kathy kerana buat header ini, tak sangka aku saja saja komen di entry FREEBIES | HEADER VERSI II  blog beliau. Selang sehari dua dah dapat header tersebut. Mungkin korang boleh buat tempahan dengan beliau, try la PM beliau..

Tutorial blog pun banyak, ini antara yang menjadi rujukan aku
  1. TUTORIAL PHOTOSHOP | BUAT WATERMARK SENDIRI.
  2. TUTORIAL BLOG | KESAN LINK ROSAK DI DALAM ENTRI BLOG.
  3. TUTORIAL BLOG :: BUANG LATAR BELAKANG HITAM PADA HEADER TRANSPARENT.

Pening dah menaip ni, kita jumpa di next entry..

Subscribe to receive free email updates:

19 Responses to "Hitam, Putih Dan Simple"

  1. tips yang bagus utk lajukan loading blog... ;)

    BalasPadam
  2. template aku berserabut la x de masa nak tukar haha

    BalasPadam
  3. klu boleh elakkan warna hitam pada background post ... berpinar - pinar mata .

    BalasPadam
  4. Kalau blog kite ringan ternet slow pun loading tetap hok gitu jugak. Haha. Simple itu awesome.

    BalasPadam
  5. Yang simple tu biasanya lebih menarik dan ramai suka.

    BalasPadam
  6. betol..kaler lebih kurang ade 2 je.
    simple template loading cepat.
    mesra seo.

    BalasPadam
  7. wah menarik banner...simple tapi mmg sesuai..:D

    BalasPadam
  8. Tu hari ada gak try2 jadikan putih camnie... tapi biasa laa.. wanita... kalau tak ada bunga2 rasa cam tak best jerr... hehehehe...

    BalasPadam
  9. Tapi memang laju laaa Jie...

    BalasPadam
  10. Alhamdulillah tahniag Jie.. saya pun mmg suka simple2 sbb org akan lebih tertumpu pada entri hehee... all the best.. :)

    BalasPadam
  11. Suka juga simple2 camni... :)

    BalasPadam
  12. simple but smart..

    BalasPadam