Alarm Pada Meter kereta Menyala

4 hari tak update blog, rasa macam lama jer..

badan pun masih letih, lama kot tak pergi bercuti dan drive lama-lama..


Tapi walaupun letih tapi sangat menyeronokkan, yang tak seronok duit banyak habis la..haha..

Destinasi percutian bajet kali ni.. nak rasa cuaca sejuk dan memetik sendiri buah strawberry, mesti korang tahu kan..hehe..


Okey, start kumpul duit balik untuk next travel..



Risau gak aku masa dalam perjalanan, tiba-tiba Alarm Pada Meter kereta Menyala, pasal apa pulak ni.. tengok handbrake okey jer.. dah la jauh dari rumah, bengkel kereta pun tak tahu mana. kot-kot rosak kat area hutan ni, mampus aku..


Nasib baik selamat sampai destinasi..hehe..



Alarm Pada Meter kereta Menyala

Tengok alarm kuning tu, dah la aku tak tahu alarm ni kegunaannya untuk apa, terbantot jab mood aku nak bercuti. Buka-buka buku panduannya, ada masalah pada pancaran, ada kemungkinan pada lampu atau sensornya..


Emmm, masalahnya pun dah settle, lega hati ni..

Kalau korang jalan jauh-jauh, baik periksa kereta betul-betul, jangan cari pasal kereta rosak dekat kawasan hutan, nak mintak tolong sape. Nak cara mudah baca TIPS PENJAGAAN KERETA NI..


Subscribe to receive free email updates:

4 Responses to "Alarm Pada Meter kereta Menyala"

  1. Apa masalahnya tu... ???

    BalasPadam
  2. hahha.basic je ni kot..bukan alaram.lampu penunjuk..tu dia suruh tukr minyak hitam la...jangan lupa ganti sekali oil filter

    BalasPadam
  3. Sangat bahaya kalau jalan jauh tak buat service dulu ni...

    BalasPadam
  4. alarm ABS brake saya selalu menyala..risau jugak..tapi kadang2 hilang

    BalasPadam