Menarik ! Lembaga Usha Aku

Menarik ! Lembaga Usha Aku. Arghh.. takut..takut, boleh katakan tiap-tiap tahun lembaga ini ikut aku..haha. Dan jeles pekerja swasta atau penjawat awan takut dan gerun dengan lembaga ini. Lembaga ini pelik sikit, ia hanya makan duit kita jer..

Lembaga apakah itu ?

Lembaga LHDN atau nama penuhnya Lembaga Hasil Dalam Negeri. Lembaga ini selalu usha aku tapi bla begitu ajer, mungkin tak cukup bukti kot. Jadi, tak ada lagi sejarah hitam aku dengan LHDN ini..
cara mengatasi audit LHDN

Pengalaman Diaudit LHDN

Pasti ramai kena usha dengan lembaga ini dan hasilnya, dikenakan cukai yang akan ditetapkan oleh pihak tersebut..

Dan..

Jarang yang berkongsi pengalaman di audit oleh LHDN..

Tapi..

Baru-baru ini, ada seseorang yang sedia berkongsi pengalaman tersebut. Beliau seorang blogger juga. Blogger popular hartanah no. 1 di Malaysia yang selalu dikeliling oleh awek-awek cantik..huhu..

Siapakah beliau ? 

Ebook Aku Di Usha Lembaga

Beliau ialah Abang Ehsem, penulis blog abang ehsem yang selalu menganjurkan seminar hartanah di seluruh Malaysia. Beliau berkongsi pengalaman diaudit dalam sebuah ebook..

Ebook yang diberi nama "Aku Di Usha Lembaga"..

Penkongsian terperinci jenis-jenis pendapatan yang diaudit, jumlah cukai yang lampau, isu-isu yang ditemui sehinggalah kepada contoh surat rayuan ansuran cukai yang di kemukakan..

...

..

Macam mana soalan perangkap dari pegawat LHDN..


Jika anda tak terkecuali Di Usha Oleh Lembaga LHDN, aku sarankan anda miliki ebook ini sebagai panduan. Ini untuk mempermudahkan urusan anda dengan pihak LHDN..

Semoga Panduan ini dapat membantu anda..

Download Segera Ebook Aku Di Usha Lembaga


Subscribe to receive free email updates:

19 Responses to "Menarik ! Lembaga Usha Aku"

  1. Kakak dah buat PCB tiap bulan dan declare online tiap tahun
    Harapnya tak ada masalah sebab biasa pun akan ada lebihan dipulang balik oleh LHDN. Utk blog kakak totally no income hihi...

    BalasPadam
    Balasan
    1. kalau mcm tu rasanya takde masalah kak..

      Padam
  2. kena sedialah bila LHDN dah ambil perhatian terutama blog-blog yang jana income ribu-ribu tu..

    BalasPadam
  3. Orang kaya je selalunya kena kejar lembaga.. ehehe

    BalasPadam
  4. beli kereta mewah banyak-banyak untuk elak lembaga..ramai orang kaya buat macam tu..

    BalasPadam
  5. SS dah start byr zakat. Rasa rugi sangat byr tax.

    BalasPadam
  6. SS dah start byr zakat. Rasa rugi sangat byr tax.

    BalasPadam
  7. Kesian kan bila di hantui oleh lembaga nie... udah di diapit jembalang GST... Kesian kan...

    BalasPadam
  8. Ilmu yg patut kita semua ketahui kan... sebelum terlambat dan dihantui lembaga.. :D

    BalasPadam
  9. Seumur hidup saya tak pernah isi borang income tax ni. Tak kiralah yg manual ke online. Semuanya telah disi sepenuhnya oleh En suami...saya cuma perlu sign jer...
    So saya mmg tak de experience langgsung

    BalasPadam
  10. Memang bahaya kalau diusha lembaga, kalau yang kaya diusha takpa. Yang marhaen ni camna la pula kan

    BalasPadam