Hendak Berniaga Online, Cuba Bisnes Di Instagram

Hendak Berniaga Online, Cuba Bisnes Di Instagram. Tuan puan yang minat berniaga dan ada di antaranya yang ingin mencuba berniaga secara online. Maklum la, ia lebih senang dan mudah untuk handle bisnes online..

Ada pelbagai platform yang boleh digunakan seperti blog, facebook dan instagram..

Jadi..

Semenjak media sosial meninggi popular, ada yang merebut peluang keemasan untuk memasarkan produk mereka. Platform yang paling popular sekarang ini adalah instagram, bijak betul perniaga yang memgambil peluang bisnes di instagram..


Hendak Berniaga Online, Cuba Bisnes Di Instagram


Hendak Berniaga Online, Cuba Bisnes Di Instagram

Jika anda memilih instagram sebagai tempat untuk bisnes online, pasti ada sebab-sebab tertentu, kan. Kalau melalui kaca mata aku, sebabnya mesti pergunaan modalnya yang rendah atau memang anda suka sangat berniaga..

Maklum lah berniaga ini untungnya besar..

Berbalik pada modal bisnes di instagram, aplikasi instagram pun tidak menggunakan modal, ia hanya download free melalui google store atau ios. Yang pasti, ilmu dalam bisnes online yang harus anda kuasai, jika tiada ilmu, susah anda hendak pergi jauh. Anda boleh jadikan "Panduan Bisnes Di Instagram" ini sebagai rujukan..



Kenapa Harus Bisnes Di Instagram

Jika anda telah membaca melalui web IG kaboom, petikan yang ditulis oleh Mr. Nigel Ong (Pengasas & CEO Servis IG Kaboom Malaysia) dalam panduan tersebut..


  • Kini, terdapat 400 juta pengguna aktif di Instagram
  • 57% dari pengguna ini akan login setiap hari di Instagram
  • Secara purata, kadar engagement bagi setiap post di Instagram, adalah 57x lebih tinggi dari Facebook.. dan 120x lebih tinggi dari Twitter.

Dan..

Ini statistik data melalui aplikasi buffer..

Kenapa Harus Bisnes Di Instagram

Jika anda perhatikan melalui aplikasi ini, penggunaan seperti like, komen tag/share di instagram 10x ganda lebih tinggi dari facebook atau twitter. Ini menandakan pengguna di instagram lebih ramai dan aktif berbanding media sosial yang lain..

Anda mempunyai akaun instagram, boleh la mulakan bisnes di instagram..



Panduan Bisnes Di Instagram

Panduan ini bukan saja untuk anda yang ingin mulakan bisnes online, ia juga sesuai untuk yang sudah berniaga tapi jualannya masih tak laku. Mesti teknik yang anda gunakan tidak berhasil..

Okey..

Sedikit isi kandungan panduan tersebut..


Bahagian Pengenalan


Dalam bahagian ini, saya cerita formula asas cara memasarkan produk di Instagram. Apa step-by-step yang anda kena ikut secara ringkas. Sebelum pergi advance, anda kena tahu ilmu asas ini.



Ia umpama gambaran umum, supaya anda nampak dengan jelas: “Oh, ini yang aku kena buat dulu…”. Ia penting agar anda tidak tersipu-sipu selepas baca ebook ini.


Bahagian 2: Apa Itu Instagram?

Pada bahagian ini, saya akan kongsikan serba-ringkas tentang Instagram. Daripada segi fungsi, ciri-ciri & manfaat yang anda boleh lakukan.

Jangan terkejut! Walaupun anda dah guna Instagram sebelum ini, namun masih ada fungsi anda tak tahu. Tunggu & lihat yer….

Bahagian 3: Kenapa Kedai Online Instagram?

Untuk pastikan seseorang membuat keputusan memulakan sesuatu. Mereka perlukan sebab yang kuat untuk bermula…

Atas dasar itu, saya wujudkan satu bahagian khas untuk bantu anda bermula. Saya serius nak bantu anda.

Saya tak mahu anda rugikan duit anda untuk ilmu yang tak diamalkan. Pada bahagian ini, saya ceritakan 4 sebab utama kenapa anda perlu bermula menjual di Instagram..

Bahagian 4: Langkah-langkah Meletupkan Jualan Di Instagram

Saat yang ditunggu telah tiba. Pada bahagian ini, anda akan ditunjukkan secara praktikal.

Apa yang anda perlukan untuk buka kedai IGShop di Instagram? Bagaimana cara-caranya? Apa yang perlu anda skip (langkau) & apa yang perlu diberikan perhatian?


Apa elemen wajib yang mesti ada dalam kedai anda? Ada 6 elemen penting mesti anda lengkapkan sebelum jual apa-apa produk atau servis. Semua akan ditunjukkan.

Bahagian 5: Bina Follower.

Ini adalah bahagian paling bernilai. Ada kedai sahaja tak cukup kalau orang tak tahu kewujudan kedai anda. Anda kena ada follower yang…

Targeted – Memang minat produk atau servis anda.
Aktif – Jenis yang suka like, komen & tag rakan mereka.
Real – Manusia sebenar bukan robot.
Ya, inilah kunci kejayaan besar berniaga di Instagram. Untuk mendapatkan ketiga-tiga ciri follower ini, saya bahagikan kepada 2:

Kaedah Mekanikal. (saya akan ajar)
Kaedah Organik. (saya akan ajar).
Saya akan perincikan untuk anda nampak gambarannya…

Bahagian 6: Berinteraksi Dengan Follower Anda.

Bab ini ramai orang fail. Ramai yang saya lihat, bila dah dapat ramai follower. Terus upload gambar produk. Jual, jual & jual.

Itu bukan caranya. Nanti dulu, belum masanya lagi menjual.

Saya akan tunjukkan 9 rahsia & petua untuk berinteraksi secara santai dengan follower. Saya beri contoh bergambar. Semua ada dalam ebook ini!

Saya bocorkan satu aplikasi canggih yang saya guna untuk cipta keunikan dalam gambar anda yang anda post. Tak perlu upah designer…

Ingat! Instagram mengutamakan gambar. Gambar cantik, follower suka. ?

Bahagian 7: 9 Point Emas Posting Dalam Instagram!

Bahagian akhir, saya berikan anda 9 panduan penting dalam melakukan posting di akaun instagram anda. Anda boleh gunakan 9 tips yang saya berikan di dalam bab ini untuk memaksimakan reach dan engagement bagi setiap post yang anda hasilkan.


Nak tahu cara-caranya? Ada saya kongsikan ia dalam bahagian ini. Ia akan membuatkan post anda mendapat lebih banyak respon daripada biasa!


Kena Serius Bila Berniaga

In Sha Allah jika anda amalkan teknik-teknik dalam panduan ini, serta konsisten dalam bisnes online anda. Lubuk-lubuk rezeki akan terbuka luas untuk anda. Dan jangan lupa selalu bersedekah..

huhu..

Aku hanya kongsikan panduan terbaik yang boleh anda gunakan untuk bisnes di instagram. Jangan tanya pulak aku berniaga ke tak..huhu. Jika anda berminat, klik pautan yang disediakan..




Subscribe to receive free email updates:

15 Responses to "Hendak Berniaga Online, Cuba Bisnes Di Instagram"

  1. WAH KENA BUKA AKAUN INSTGRAM DULU SEBELUM NK MULAKAN BISNIS ONLINE NAMPAKNYA.

    BalasPadam
    Balasan
    1. Haha..kena buka akaun dlu la klu nk berniaga di instagram..

      Padam
  2. Instagram mmg bnyk membantu mengimarahkan dunia online ni... best juga ig ni... :)

    BalasPadam
  3. saya belum main IG....main FB dan WA dah banyak guna masa la..

    apa boleh sebagai blogger kena buat untuk kerja promosi dan publisiti

    BalasPadam
    Balasan
    1. Haha..btul tu bro hanafi..kena ada promosi jika ingin berniaga di instagram..

      Padam
  4. instagram ni bagi saya lebih mudah dilihat...lebih ringkas dan padat ;)

    BalasPadam
    Balasan
    1. Oo..
      Sesuai la klu nak berniaga di instagram..

      Padam
  5. Huhu.. tak bersedia lagi nak buat IG untuk berniaga online.. Sekarang ni banyak jer panduan kan.. nak ngn tak nak aje..

    BalasPadam
  6. Huhu..byk jer pandu berniaga di instagram ada di pasaran..

    BalasPadam
  7. Huhu..byk jer pandu berniaga di instagram ada di pasaran..

    BalasPadam
  8. Jie....ahkak lum jumpa lagi nak berbisnes apa. Nak yg modal kecik tp untung beso ...Ada tak Jie ? Hihi

    BalasPadam
  9. Jie....ahkak lum jumpa lagi nak berbisnes apa. Nak yg modal kecik tp untung beso ...Ada tak Jie ? Hihi

    BalasPadam
    Balasan
    1. huhu..nti jie ckap..baru nak dapatkan panduan berniaga di instagram ni kak..

      Padam