Pengalaman Dengan Google Adsense



Pengalaman Dengan Google Adsense. Pengalaman aku dengan google adsense memang sedih betul, ikutkan hati tak nak lagi dengar perkataan adsense dalam kamus hidup aku..huhu. Tapi, sayang pulak kalau tidak apply adsense..

Satu kerugian tidak pasang iklan google adsense di blog..

Melalui adsense, anda dapat menjana income melalui blog. Selain itu anda jugak boleh baca artikel buat duit dengan blog yang diterbitkan sebelum ini. Ada pelbagai cara nak hasilkan wang di blog yang awesome ini..


Pengalaman Dengan Google Adsense


Pengalaman Dengan Google Adsense

Sedikit penkongsian pengalaman nak lulus akaun google adsense, rasanya ramai yang mengeluh sebab nak lulus adsense ini bukan mudah. Begitu jugak dengan aku, bermacam-macam cara aku gunakan nak bagi pihak google suka dan terima blog ini..


Alhamdulillah, akhirnya lulus..

Pihak google lulus akaun ini kalau tidak silap bulan 6 lepas dan sekarang blog ini sudah ada banner dan ad text dari google adsense. Gembira la aku akan ada hasil jana income dengan blog dalam nilai wang USD..

Haha..

Itu pun kalau berjaya..

Tapi..

Aku tahu..

Bukan mudah nak dapatkan hasil dengan adsense ini..

Doa-doakan aku berjaya..


Tips Lulus Google Adsense Cara Aku

Ada sahabat-sahabat blogger yang meminta sedikit tips dari aku untuk lulus adsense, jadi tidak mahu menhampakannya dan anda semua. Apa yang aku buat untuk lulus ? 
  1. Bina satu blog dalam bahasa inggeris. Terseksa aku tulis blog dalam bahasa inggeris,sedih giler. huhu. Anda tahu la bila seseorang tidak berapa pandai tulis inggeris, habis hancur tulisannya. Nasib baik ada google translate..
  2. Tulis post dalam 20 atau 30, lepas tu cuba apply..
  3. Kandungan blog anda berkualiti. Seminggu dalam 2 post tapi info ada kualiti..
  4. Banyakkan mencari info-info adsense..
  5. Jika gagal, apply lagi... dan lagi. Itu la yang aku buat sehingga lulus..
  6. Dapatkan panduan raja adsense. Ini aku beli, banyak ilmu  yang dapat dipelajari..
  7. Kandungan artikel jangan copy paste hak orang lain..
  8. Dan jangan mudah putus asa..

Harap tips ini bermanfaat, info yang tidak seberapa ini dapat menolong anda lulus adsense. Pengalaman aku yang masih lagi cetak dan masih mencari-cari ilmu nak naikkan income adsense. Harap akan berhasil..huhu.. 

Dan..

Jangan risau kalau blog ada bahasa melayu, pemohonan anda untuk apply adsense diterima..In Sha Allah kena syarat, lulus..

Subscribe to receive free email updates:

23 Responses to "Pengalaman Dengan Google Adsense"

  1. Pernah apply. Saje nak mencuba. Last tak lulus hihi.

    BalasPadam
  2. Tak pernah apply lagi.. nnti ada waktu duduk btul2 berblog, mcm nak try jugalah... tq sharing Jie.. :)

    BalasPadam
  3. Dah apply lama... baru dapat collect USD28... Melalui Google Adsense nie, tuan admin boleh link akaun YouTube... sebab tu, kalau tuan admin baca blog teman, sekarang teman sedut video teman dari Channel Apakehei... :)

    Lambat lagi nak menunggu cash outnya... Sabor je laa...

    BalasPadam
    Balasan
    1. Jemput la subscribe Channel Apakehei kat YouTube tu... :)

      Padam
    2. tahniah dh ada adsense..byk dh tu usd28 berbanding dgn kawe..aku baru jer dpt usd5..haha..lmbatnya..

      ok..nti aku subscribe youtube bro..

      Padam
    3. xjumpa la channel bro..tlong hntr link youtube bro..

      Padam
  4. Bagus buat duit dengan adesen ni. Dapat bayaran dalam USD tu yang seronok.

    BalasPadam
  5. Seronk bila dapat akaun adsense ni. Langkah yang bagus.

    BalasPadam
  6. Masih lagi setia dengan akaun adsense yang diapprove pada tahun 2007.

    BalasPadam
  7. masih belum terjebak yang ni

    BalasPadam
  8. Kakak nampak Jie salah satu blogger yg bijak menjana duit dgn berblog.

    BalasPadam
  9. keypoint die traffic je..byk traffic masyuk le :D

    BalasPadam
  10. Seminggu tulis dua artikel bukan satu tugas yang mudah. I cuma tulis 2 atau 3 artikel utk sebulan saje.

    BalasPadam
  11. teruskan usaha lagi ...bukan senang nk dpt tapi perlu usaha buat keyword kena dgn niche...sy salah sorang setia adsense.

    BalasPadam
  12. Cakap pasal google adsene ni ada member yg juga blogger dia tulis blog dlm bahasa melatu dia ckp dpt jana pendapatan byk sbb dorang byr dlm usd. Tp bila vaca tips ni kandingsn mesti bahasa inggeris. Klau JM apply sahla x lulus x penuhi syarat

    BalasPadam
  13. Ramai yg ckp mmg susah nk lulus byk kali apply tp bola dh lulus tu income riban

    BalasPadam
  14. Kalau blog bahasa melayu x ada chances lah ni

    BalasPadam
    Balasan
    1. bhasa melayu pun boleh apply la JM..itu artenatif spya mudah nak lulus skit..bahsa mlayu cuma susah nak lulus skit..tapi kalau tgk kandungan blog JM..kandungan berkualiti, x copy paste..ada harapan nak lulus..apply la dulu..jie pun buat mana2 tip yg rakan blogger kongsikan..

      Padam
  15. takut nak try.. sebab tau sy tak layak kot... hehe

    BalasPadam
  16. Gud lucklah Jie....hakak menasihatkan diri sendiri supaya tak yah letak pape, Google adsense apa tah lagi hihi....Nak menulis Inggeris pun berterabur, boleh hilang idea tau jadinya haha...

    BalasPadam
  17. Assalammualaikum... jiesusanos,

    moga blog anda sukses selalu dan ramai rakan blogger datang visit .. google adsense terbaik earning usd tu..

    mselim3

    BalasPadam
  18. hebatnya kesan orang tidak berputus asa..saya boleh belajar dari bro..

    BalasPadam
  19. hebatnya kesan orang tidak berputus asa..saya boleh belajar dari bro..

    BalasPadam