Peminat Gundam

Teruja betul aku kalau tengok patung gundam yang bersaiz besar ni, patung gundam yang hampir bersaiz orang dewasa, mata aku terus bersinar-sinar..haha. Gini baru Peminat Gundam kan, bila jarang-jarang jumpa kedai yang jual figure gundam ni. Apa lagi, cuci mata la..

Tapi sekarang ni, takde la sampai nak beli, tak macam zaman bujang-bujang dulu, sekarang ni banyak benda kena fikirkan..


Bujang dulu pun aku tak beli..hehe, sekadar minat jer..



Peminat Gundam Sejati..

download anime gundam

Semua ada minat atau hobi masing-masingkan, dulu hobi aku kumpul poster. Gigih cari poster, tak kira la kecil atau besar, suka giler kalau boleh poster gundam gergasi..hehe..




Emm,kenangan yang tak boleh dibeli..




Serba sedikit tentang Gundam
  • Gundam ialah satu metasiri anime yang menampilkan robot gergasi atau "mecha" yang dipanggil "mobile suit", dan direka oleh Sunrise.
  • Metasiri ini bermula dengan siri anime Mobile Suit Gundam yang mula disiarkan pada 7 April 1979. Dari situ, siri ini berkembang dengan pelbagai francais yang merangkumi pelbagai media - OVA, novel, manga dan juga media lain.
  • Selain itu kemunculan model plastik Gundam atau Gunpla, telah menjadikan siri ini sebagai salah satu siri yang terkenal.


Dah makin matang masih ada minat macam ni kan..haha, nak buat macam mana, susah nak buang dalam diri ni..



Tapi aku perhatikan, ramai jer orang-orang dewasa ada hobi kumpul gundam ni. Apa yang nak malukan buat yang kita minat..

Subscribe to receive free email updates:

14 Responses to "Peminat Gundam"

  1. Zaman aku dulu 90an... layan power rangers mighty morphine je....hahhahaha... tak sempat telaah gundam.... (aku memula baca tadi ingat gurindam)... nampak tak mata aku punya rabun camne?? gaaaaaaa ~

    BalasPadam
  2. wah minat gundam ya...hobi kita ni berbeza kan..baru tau robot gini disebut gundam...

    BalasPadam
  3. Minat klu yg dtg dari kecil mmg susah nak buang.. bnyk kenangan & nostalgianya.. :)

    BalasPadam
  4. Elok la minat yang macam ni, kalau minat benda yang tak berfaedah lagi susah...

    BalasPadam
  5. ada sorang member aku mmg hantu gundam..ada je model rare,semua nak beli..pasang-pasang..pastu buat koleksi..

    BalasPadam
  6. Itu yg dikatakan kalau kita minat org pun tak boleh nak kata apa.
    Minat ni tapi kena banyak duit ni..

    BalasPadam
  7. Bro...amat menarik kalau letak kat rumah ni..try la tanya berapa harga..haha

    BalasPadam
  8. dulu memang suka giler kumpul gundam ni. sekarang dah malas. semua ni sejak anak sedara patahkan gundam den. grrrr

    BalasPadam
  9. Kalau orang dewasa yang minat, boleh la beli. Ada duit punya

    BalasPadam
  10. Zumal pun peminat gundam juga...

    BalasPadam
  11. Oh minat gundam rupanya :) akak tahu pasal gundam ni lepas tengok drama jepun

    BalasPadam
  12. Kalau dah minat tu memang mampu la nak membeli kan!

    BalasPadam
  13. Sy x minat robot, jd x kisah robit kecik ke besar...hehehe

    BalasPadam