Bacaan Doa Qunut Jawi Dan Rumi

Assalamualaikum..

Apa khabar korang, tengok tajuk dekat atas mesti korang sudah tahu apa yang aku nak cakapkan.. Ini sebenarnya peringatan untuk aku.. Aku pelik, Masa solat subuh boleh pulak aku baca tapi bila kawan2 tanya.. Separuh jer aku boleh baca.. tak patut ni..

Aku google cari doa itu.. Simpan nak save salam memori balik..haha.. Share dengan kawan2 dalam blog ini.. Mungkin berguna suatu hari nanti..


Rumi

Bismillahir Rohmaanir Rohim..

Allah humah dini fiiman hadait.
Wa’a fini fiiman ‘afait.
Watawallani fiiman tawalait.
Wabarikli fiimaa a’tait.
Waqinii syarramaa qadzait.
Fainnaka taqdhi wala yuqdha ‘alaik.
Wainnahu layadziluman walait.
Walaa ya’izzuman ‘adait.
Tabaa rakta rabbana wata’alait.
Falakalhamdu ‘ala maaqadzait.
Wastaghfiruka wa’atubu ilaik.

Wasallallahu ‘ala Saidina Muhammadinin nabiyil ummiyi waala aalihi wasahbihi wasalam.

Credit

Subscribe to receive free email updates:

8 Responses to "Bacaan Doa Qunut Jawi Dan Rumi"

  1. Thanks for sharing Jie. Kadang tu sebab nervous, bukan sebab tak ingat kan

    BalasPadam
  2. hihi...ada ke setengah kita dik...huhu...
    alhamdulillah kalau save dalam memori :)

    BalasPadam
  3. ahaa..bese jadik rope tu. dalam solat hafal. bila nak hafal depan org tetibe boleh lupa plak.

    BalasPadam
  4. Terima kasih berkongsi.Kadang-kadang kalau kita gemenar memang tak boleh ingat.

    BalasPadam
  5. Pengertiarnya pun sgt5lah baik untuk kita..ada hikmah surah2 yg di turunkn untuk kita..terkejutla tu..yg jadi cm tu..kn?kn?..hehehe

    BalasPadam
  6. tq sudi share..

    BalasPadam
  7. X pelah asalkan boleh dibaca ketika menyembahNya.. :)

    BalasPadam