Kembalikan Idea Update Blog

Ikutkan hati Jie, kalau boleh hari-hari nak update blog. Sehari dalam tiga atau empat entry tapi nak buat macam mana, idea update blog selalu kekeringan bab daun yang gugur diterbangkan angin..haha..


Rasanya semua blogger mengalami masalah yang sama..


Biasa apa yang korang buat untuk kembalikan idea update blog, sila share sebagai rujukan untuk aku dan blogger2 tegar diluar sana. Dan boleh juga baca ilmu SEO yang aku kongsikan di blog ini..


Kembalikan Idea Update Blog

tips Update Blog

Sehari dua ni asyik mengadap laptop jer, sekali mengadap mahu tiga empat jam. Bila mengadap lama2 depan laptop ni, mula la sakit kepala dan mula la xtau nak update apa....

Mungkin hari bertuah aku, petang tu ada final perlawanan bola sepak di kediaman Jie. Dapat la aku rehatkan minda dan muncul kembali dengan idea-idea yang lebih awesome..haha..

Dan ini la apa yang selalu aku lakukan untuk Kembalikan Idea Update Blog. Lagi satu dengan keluarkan peluh, orang kata bila badan sihat minda pun cergas. jadi bersenam la selalu..

Tips kembalikan idea update blog : 

  1. Curi2 masa untuk riadah bersama rakan atau keluarga..
  2. jangan paksa diri update blog hari2..
  3. Baca Ilmu SEO dari Kitab SEO Merah Jambu..
  4. Selalu bersenam untuk ketenangan fikiran..
  5. Itu aje kot..
Keseluruhannya, harap korang nampak point2 yang cuba Jie sampaikan, kalau dapat sikit2 dah cukup. 




Subscribe to receive free email updates:

22 Responses to "Kembalikan Idea Update Blog"

  1. Assalammualaikum... .jiesusano,

    masalah kekeringan idea nie ... mselim3 kekadang kering idea jugak kekadang tak tahu nk update apa..

    mselim3

    BalasPadam
  2. ADA KITAB SEO MERAH JAMBU TU XJADI MASALAH LAGI NK UPDATE BLOG KAN JIE..

    BalasPadam
  3. saya susah nak dapatkan idea utk update blog huhu

    BalasPadam
  4. tips no 3 2 best...
    memang dah baca dah pun

    BalasPadam
  5. tu la, kalau ada masa lebih hari2 nak update blog. hari2 nak baca blog orang. tapi masa limited sebab komitment lain.

    idea tu ada. cuma masa tu limit

    BalasPadam
  6. Kalau takde idea ajak member keluar, kadang-kadang tengah sembang dengan member pun dapat idea..haha

    BalasPadam
  7. Kadang-kadang tengah buat kerja, tiba-tiba dapat idea nak tulis ape, maka saya catat dulu kat mana2 (buku, phone) point-pointnya, nanti bila ada masa baru pindahkan ke blog.

    BalasPadam
  8. skg ni yui mcm takde idea nk update blog..huhuh

    BalasPadam
  9. Kalau MV jenis idea datang segera, so kena tulis cepat sebelum hilang dibawa angin...

    BalasPadam
  10. Kalau saya tak ada idea nak tulis apa, saya akan buka arkib blog, tengok artikel-artikel lama dan tulis semula dengan cara dan pendekatan yang baru dan lebih fresh

    BalasPadam
  11. Tulah..kadang kadang kena berada diluar kotak supaya dapat idea yang fresh fresh...

    BalasPadam
  12. Kalau dah tiada idea tu..buatlah BW ke atas blog kawan kawan..ceduk idea mereka..bukan copy and paste ye.

    BalasPadam
  13. Kalau dah tiada idea tu..buatlah BW ke atas blog kawan kawan..ceduk idea mereka..bukan copy and paste ye.

    BalasPadam
  14. biasa bila aku takde idea, aku tido aje.

    BalasPadam
  15. assalam.. kak aiza lagi lama tak update blog..

    BalasPadam
  16. saya sekarang tgh cuba utk beristiqomah dlm menulis blog..:-)

    BalasPadam
  17. bila takde idea tu selalunya saya sembang dgn upline, atau tulis pasal family

    BalasPadam
  18. Hehe..sekali sekala paksakan diri juga untuk perah idea bro..jangan terlajak paksa dah la.kan nanti hilang terus mood tu..haha

    BalasPadam