Jawatan Kosong Di Terengganu Disember 2016


Jawatan Kosong Di Terengganu Disember 2016. Kekosongan beberapa jawatan di Terengganu yang boleh dipohon oleh anda. Rebut peluang ini di akhir tahun. Calon yang berkelayakan, peramah dan yakin diri boleh memohon kokosongan jawatan tersebut..


Jawatan Kosong Di Terengganu Disember 2016


Jawatan Kosong Di Terengganu Disember 2016

Lembaga Kemajuan Terengganu Tengah (KETENGAH) dengan ini mempelawa warganegara Malaysia yang berkelayakan dan berumur tidak kurang daripada 18 tahun pada tarikh tutup iklan jawatan untuk memohon jawatan kosong sebagaimana berikut. Keutamaan akan diberi kepada pemohon yang menetap di Negeri Terengganu..

i.​ AKAUNTAN GRED WA41
ii. JURUTERA AWAM GRED J41
iii. PENOLONG JURUTERA AWAM GRED JA29
iv. PENOLONG JURUTERA ELEKTRIK GRED JA29

v. JURUTEKNIK KOMPUTER GRED FT19


Latar Belakang Lembaga Kemajuan Terengganu Tengah (KETENGAH)

Secara ringkas ia merupakan sebuah agensi di bawah Kementerian Kemajuan Luar Bandar dan Wilayah yang telah diperbadankan pada 12 April 1973 melalui Akta Parlimen Bil. 104/73 dengan diberi kuasa untuk menjalankan pembangunan ekonomi dan sosial di kawasan seluas 443,876 hektar meliputi pedalaman Daerah Dungun, Kemaman dan Hulu Terengganu.


Pada 12 Jun 1993, Kawasan Pembangunan Tasik Kenyir, Hulu Terengganu seluas 209,199 hektar telah digezetkan melalui P.U.(B) 356 dan pelan warta kawasan No. PW486 sebagai sebahagian daripada kawasan KETENGAH menjadikan keseluruhan wilayah KETENGAH berjumlah 653,075 hektar atau kira-kira satu perdua daripada keluasan Negeri Terengganu.


Cara Memohon Dan Kelayakan
Calon boleh memohon sendiri dengan download borang dan hantarkan di alamat yang akan diberikan. Termasuk dengan kelayakan setiap kekosongan jawatan tersebut. Anda layak, terus saja memohon..

Syarat kelayakan jawatan >> Klik Sini

Borong Pemohonan >> Klik Sini

Tarikh akhir pemohonan boleh dihantar sebelum 29 Disember 2016..

Rujukan Temuduga

Jika anda bertuah dipanggil temuduga, jangan sia-siakan peluang ini. Tunjukkan kesungguhan anda untuk mendapatkan perkerjaan tersebut. Cadangan aku, anda patut dapatkan rujukan temuduga..

Persediaan temuduga seperti resume, cara pakaian, adab temuduga dan sebagainya. Anda boleh baca rujukan tersebut melalui link ini " Panduan Temuduga"..

Terima kasih membaca artikel Jawatan Kosong Di Terengganu Disember 2016..


Subscribe to receive free email updates:

2 Responses to "Jawatan Kosong Di Terengganu Disember 2016"

  1. Semoga yg apply jawatan ni berjaya nanti...persediaan temuduga amat penting utk lulus

    BalasPadam